Kangiel

Work Experience Programme

Work Experience Wielka Brytania

Opinie naszych uczestników

Na początek jednak wspomnienia Bartka- byłego pracownika biura.

Witam wszystkich

Jestem konsultantem Biura Wyjazdów Zagranicznych Kangiel. Chciałbym w skrócie opisać wspomnienia z mojego udziału w programie Work Experience UK. Na trzecim roku studiów uznałem, że nadszedł czas aby zdobyć doświadczenie w branży związanej z moim kierunkiem studiów ( Turystyka i Rekreacja ), gdyż studia nie poparte żadnym stażem bądź praktyką na niewiele się zdają. Pracodawcy cenią ludzi operatywnych i nie bojących się nowych wyzwań. Postanowiłem, że skorzystam z urlopu dziekańskiego i wyjadę do Wielkiej Brytanii. Miałem wiele obaw. Nie byłem nigdy wcześniej w innym kraju przez tak długi czas, mój angielski był – jak się okazało w zderzeniu z rzeczywistością przeciętny. Bałem się, że nie spotkam tam życzliwych ludzi i będę traktowany gorzej niż obywatele brytyjscy. Jednak postanowiłem zaryzykować i przekonać się na własnej skórze ile tkwi prawdy w opowiadaniach ludzi tam wyjeżdżających. Wiedziałem, że nie pojadę w ciemno bo nikogo tam nie znałem. Udałem się do biura organizującego takie programy.
Chciałem wyjechać po sesji, i udało się. W sierpniu po wielu godzinach podróży dotarłem na miejsce, gdzie dostałem mały pokoik na poddaszu. Następnego dnia poszedłem do pracy i powiem szczerze pierwsze dwa tygodnie były bardzo ciężkie, zwłaszcza jeśli chodzi o akcent – mój hotel z restauracją znajdował się w Walii. Wiedziałem, że nie będzie łatwo ale wiedziałem także, że nie mogę się poddać. I nie poddałem się. Dziś wiem, że była to dobra decyzja. Zobaczyłem jak powinno wyglądać profesjonalne kierowanie takim obiektem, poszedłem na kurs językowy, więc mój angielski znacznie się poprawił a przede wszystkim spotkałem wyjątkowych ludzi ( nie tylko w pracy; dużo by o tym opowiadać ). Nigdy nie spotkałem tak życzliwych ludzi jak Walijczycy i chyba już nie spotkam. Pomogli mi w wielu aspektach życia codziennego podczas mojego pobytu w ich kraju.
Pracowałem na wielu stanowiskach i zawsze byłem traktowany na równi z całym personelem, mimo iż byłem jedynym obcokrajowcem. Przeżyłem tam wiele wspaniałych chwil. Naprawdę żal było opuszczać to miejsce, ale nadszedł czas powrotu na studia. Urządzono mi pożegnanie, na które przyszli nawet stali klienci restauracji. Wszyscy dali mi swoje adresy i powiedzieli, że beze mnie to już nie będzie to samo miejsce. Było mi tak miło ale wiedziałem, że zawdzięczam to przede wszystkim swojemu usposobieniu i podejściu do pracy. Usłyszałem, że to miejsce jest zawsze dla mnie otwarte, więc kto wie co pokaże przyszłość.......

Pozdrawiam serdecznie

Bartosz Stobiecki

Wspomnienia naszych Klientów:

W kwietniu wraz z moją przyjaciółką zdecydowałyśmy się na wyjazd za granicę. Chciałyśmy wyjechać jak najszybciej więc podjęłyśmy decyzję znalezienia pracy przez firmę. Korespondencję prowadziłyśmy z kilkoma różnymi agencjami. Niestety niektóre z nich do dnia dzisiejszego nie odpisały. Z Kangiel od razu był dobry kontakt. Oczywiście, zapewne jak każdy, miałam obawy. W końcu musiałam za to zapłacić, a nie były to dla mnie małe pieniądze. Zdecydowałyśmy się jednak im zaufać, bo zależało nam na czasie, a pracownicy Kangiel zapewniali nas, że znajdzie się oferta. Dzisiaj sama nie wierzę w to jak sprawnie i szybko to poszło. Złożyłyśmy pierwsze dokumenty i wpłaciłyśmy pierwszą ratę. Później przeszłyśmy rozmowę telefoniczną dla sprawdzenia naszego angielskiego i z pomocą Kangiel złożyłyśmy resztę dokumentów oraz wpłaciłyśmy ostatnią ratę. Następnie już tylko czekałyśmy na ofertę :) I długo to nie trwało. Po trzech dniach rozmawiałam już z pierwszym pracodawcą, a na drugi dzień miałyśmy kontrakt. No i się zgodziłyśmy, bo warunki o jakich pisali były takie jak chciałyśmy a dodatkowo urzekły nas widoki miejsca do którego miałyśmy jechać. Z Kangiel nadal mamy kontakt i zawsze służą nam pomocą. Nie zdarzyło nam się ani razu, żeby któryś z pracowników sugerował, że nie ma dla nas czasu albo nie odpowiadał na nasze e-maile. Jestem naprawdę zadowolona. Pieniądze zwróciły mi się po 2 tygodniach i zawsze mam tą świadomość, że jeśli coś pójdzie nie po mojej myśli to oni mi pomogą.

Katarzyna Zawada

Zapraszam wszystkich do skorzystania z uslug biura "Kangiel". Sam obecnie przebywam w Wielkiej Brytanii dokladnie w Rugby.Przed wyjazdem mialem kilka obaw,jednak pracownicy biura pomogli mi zalatwic wszystkie formalnosci w perfekcyjny sposob. Bedac juz teraz w Anglii moge liczyc na ich pomoc w rozwiazaniu roznych problemow.W hotelu,w ktorym biuro "Kangiel" znalazlo mi prace jest bardzo przyjaznie,ludzie sa barzo mili i pomocni(az czasem zbytnia angielska uprzejmosc:D). Sama podroz do Anglii zostala zorganizowana perfekcyjnie.Dostalem dokladane informacje w jaki sposob moge dostac sie do hotelu,wiecej biuro znalazlo dla mnie dokladne polaczenia transportow juz tutaj w Anglii. Kazdy wie jak w Polsce przebiega zalatwienie papierkowych formalnosci.Ja zglaszajac sie do "Kangiel"czekalem krotko na wyjazd.Oferta byla dla mnie gotowa bardzo szybko i podkreslam to zrobiona perfekcyjnie. Jeszcze raz zachecam wszystkich do skorzystania z uslug biura. Pozdrawiam serdecznie Pania Kasie i Pana Bartka i jescze raz dziekuje za wszelka pomoc mi udzielona. Ten wyjazd to jedna z najwiekszych przygod w moim zyciu.

Piotrek

Chcielibyśmy podziękować biurowi Kangiel za przygodę naszego życia. Był to nasz pierwszy wyjazd jednoroczny za granicę. Pani Kasia i pan Bartek bardzo chętnie nam pomagali przy wszystkich formalnościach .Po uiszczeniu pierwszej raty i rozmowie bardzo szybko zaczęły przychodzić oferty. Zdecydowaliśmy się na Północna Walię. Nasz hotel był położony w bardzo malowniczej krainie pośród pięknych gór, dolin i zamków . Codziennie budziliśmy się z widokiem na bajeczne pejzaże. W pracy się zaaklimatyzowaliśmy i polubiliśmy z pracownikami. Zawsze mogliśmy liczyć na wsparcie z ich strony .Pani Kasia również zawsze była obecna i służyła pomocą.
Największym atutem wyjazdu była dla nas znaczna poprawa języka angielskiego . Mięliśmy okazję posługiwać się żywym angielskim, w codziennych sytuacjach , zarówno posługując się formami potocznymi jak i formalnymi. Teraz jesteśmy przekonani że możemy być w każdej części świata i nie będziemy mieć żadnych barier w posługiwaniu się językiem! Liczne znajomości z osobami z różnych krajów ( Kanada, Hiszpania, Francja, Afryka Południowa) to kolejny atut. Na koniec wszyscy czuliśmy się jak jedna wielka rodzina i z wieloma osobami jesteśmy w bliskich kontaktach. Dzięki temu wyjazdowi mięliśmy okazję poszerzyć horyzonty , zwiedziliśmy Wielką Brytanię, poznaliśmy ludzi o wielkich sercach i umysłach, nasiąknęliśmy kultura brytyjską. Największe podziękowania kierujemy w stronę pani Kasi która umożliwiła nam to wszystko doświadczyć! Od samego początku daliśmy Duży kredyt zaufania dla agencji i okazało się że ona nas nie zawiodła. Wywiązała się z wszystkiego co oferowała nam co świadczy o profesjonalności tejże agencji. Wiemy ze gdy następnym razem zdecydujemy się na wyjazd to na pewno zapukamy do drzwi biura Kangiel. Gorąco dziękujemy.